Har ni alla varor i Butiken i Majorna och i Butiken Lilla Filur i Mölndal?


Det är inte säkert att varorna finns i respektive butik. Vissa varor finns på ett annat lager.

Säkrast är att maila eller ringa oss och fråga. Du kan också välja att beställa och hämta i butik (med reservation för slutförsäljning). Då får du ett mail så snart varorna är packade och klara för hämtning.

 

Jag behöver returnera en vara / Jag vill byta en vara. Hur gör jag?

 

Vid byte rekommenderar vi att du skickar ett mail till oss på info@filur.se. Skriv ditt ordernummer och vilken vara du önskar byta samt vilken vara du vill ha istället.

Skicka tillbaks varan inom 14 dagar till oss. Den måste vara oanvänd och lapparna skall sitta kvar. Varor med djurhår eller röklukt godkänns ej - med hänsyn för allergiker.

Skickas till: Filur, Mariagatan 8, 414 71 Göteborg. Skriv tydlig avsändare.

I paketet lägger du kvittot eller en lapp med ditt ordernummer. Kortbetalning återbetalas inom några dagar.

Har du betalat mot faktura behåller du fakturan - vi reglerar den så snart vi fått returen och mailar dig en ny.

Behöver du förlänga förfallodatumet på fakturan? Kontakta Klarna AB  info finns på fakturan eller maila oss på info@filur.se så ordnar vi det.

Tänk på att betala fakturan före förfallodatumet för att undvika påminnelseavgift - det är Klarna Ab som sköter vår fakurering.

Fakturaavgift och frakt återbetalas ej.


 

Varför kan jag inte beställa / slutföra min order.


Detta beror med största sannolikhet på att du har en gammal webbläsare som behöver uppdateras.

För att uppdatera Internet Explorer:

Gå till sidan:

http://www.microsoft.com/windows/internet-explorer/worldwide-sites.aspx

Där väljer du land (språk) och operativ system.


Varför dras inte rabatten av?


Ibland har vi erbjudanden med specifika rabattkoder. Läs mer om detta under erbjudanden. För att rabatten skall dras av på ditt köp måste du gå in i varukorgen och skriva in rabattkoden och sedan trycka uppdatera. Används rabattkoden på varor som ej ingår i erbjudande annuleras order.

Kan ej kombineras med andra rabattkoder. Max en rabattkod kan utnyttjas.

 

Varför kan jag inte betala med mitt Visa/Mastercard?

Swedbank och sparbankerna inför nu krav på att alla bankkort måste vara anslutna till Verified by Visa/MasterCard SecureCode eller använda e-kort för att handla på nätet. Kortkund som får nekat köp med Swedbank bankkort uppmanas att kontrollera att kortet är anslutet och vid behov ansluta sitt bankkort i Swedbank Internetbank. Efter det att bankkortet är anslutet kan kortkunden fortsätta handla. Info finns  på:

 http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutIntra1/0,,299649,00.html

 

Begagnat?

 

Vi har inte längre begagnat i vårt sortiment. 

 

Storlekar på Didriksons?


Vi mäter nu storlekarna på Didriksons för att du ska kunna beställa rätt storlek. Det är framförallt de nya varorna som kommer in  i butiken. Vissa börjar redan ta slut och där har vi inte haft möjlighet att mäta. Måtten är ungefärliga och är i centimeter.