1. Beställning


När du gjort en beställning i vår webbshop så får du en orderbekräftelse via e-post med ordernummer och beställningsinformation. Får du inte denna måste du kontakta oss - då har ej ordern gått igenom.

Du får sedan en leveransbekräftelse på att din vara finns på lager. Är din vara slut skickar vi ett mail till dig med leveransinformation när den kommer in på lager igen.

 

Ibland har vi erbjudanden där du kan ange rabattkod för att erhålla viss rabatt. Läs mer om detta under erbjudanden. Läggs andra varor i ordern än de som erbjudandet gäller annuleras ordern. Kan ej kombineras med andra erbjudanden eller rabattkoder.


För att få handla hos oss måste du vara över 18 år och får ej ha några betalningsanmärkningar.


Vi skickar varor över hela världen. Kontakta oss för mer information.


Alla beställningar är bindande. Beställning kan makuleras om vi ej kan leverera varan inom 14 dagar.

 

2. Betalning

 

Betalning kan ske på följande sätt:


- Kortbetalning. Vi tar dom vanligaste konto- och kreditkort.


- Hämta varan i butiken. Här betalar du med kort eller kontant.


- Faktura. Fakturakostnad 29 kronor. 14 dagars fakturabetalning.


För att handla mot faktura får du ej ha betalningsanmärkningar. Vi skickar ut en påminnelse via mail samt påminnelseavgift 50 kronor och ränta. Sedan lämnas ärendet till inkasso. Faktureringen sköts av Kreditor/Klarna.



Ytterligare information får du i orderbekräftelsen från oss.


Bor du utanför Sverige kan du endast handla mot kortbetalning. 

 

3. Frakt och Leverans

 


Varorna levereras normalt med Posten eller Schenker. Skickas varorna med Schenker får du en sms-avisering (om du har lämnat mobilnummer) eller mail med info om var du kan hämta varorna.

 

 

Normalt skickar vi varor inom 1-4 vardagar - Schenker eller Postens leveranstid tillkommer, förutsatt att vi har alla varor på lager. Om en beställd produkt är slut i lager så kontaktar vi dig per e-post och meddelar beräknad leveranstid. Med reservation för att lagersaldot inte alltid är korrekt.


 

En enhetsfrakt på 40 kr tillkommer alltid för leverans inom Sverige. För varor som är skrymmande tillkommer extra frakt (oftast står detta redan vid produktbeskrivningen) isåfall kontaktar vi dig innan varorna skickas.

 

 

Vill du ha varorna skickade till annan adress än folkbokföringsadress kan köpet endast göras med kontokort. Skriv meddelande till kundtjänst vart du önskar varorna skickade.

 

4. Snabb leverans eller Spårbart paket

 

Alla leveranser över 500 g skickas vanligtvis med spårbar sändning.

Du får då ett kolli-id via sms eller mail. Paket över 1 kg skickas med Schenker.

 

5. Frakt och Leverans utanför Sverige

 

För leverans inom Europa är fraktkostnaden 200 sek.

För leverans utanför Europa är fraktkostnaden 240 sek exkl. moms.

Gäller skrymmande brev som skickas med Posten under 2 kilo - dessa brev är ej försäkrade eller spårbara. För leverans med id-nummer och försäkring kontakta oss.


 

6. Paketinslagning


Vi tar inget extra betalt för att slå in dina varor som present. Du  lämnar meddelande om detta till kundtjänst efter du gjort din beställning. Du väljer själv om du vill köpa gratulationskort.

 

7. Outlösta paket


För outlösta paket debiteras kunden kostnaderna för frakt och returfrakt plus en expeditionsavgift och hanteringskostnad. Totalt 250 kronor.

Påminnelseavgift från Klarna kan tillkomma.



8. Ångerrätt


När du handlar på Internet gäller distansavtalslagen. Du har 14 dagars ångerrätt enligt svensk lag.


Ångerrätten kan bara utnyttjas om produkten är oanvänd och i säljbart skick. Orginalkartong skall finnas samt ska lappar sitta kvar på kläderna. Kläder med fläckar, djurhår eller röklukt godkänns inte.

 Vill du ångra ett köp sänder du tillbaks varan till: Filur, Mariagatan 8, 414 71 Göteborg.

Returfrakt betalas av kunden. Har du betalat med kort återbetalas pengarna inom några dagar. Har du betalat mot faktura är det viktigt att du betalar den innan förfallodatumet för att undvika påminnelseavgifter. Kontakta oss om du behöver flytta fram förfallodatumet. Fakturan regleras så snart vi mottagit returen. Frakt och fakturakostnad återbetalas inte.

Vill du byta en vara till en annan storlek betalar du returfrakten. Men behöver dock ej betala full frakt på den nya varan - oftast betalar du halva fraktavgiften dvs 20 kronor för att vi byter varan. Gäller endast leverans inom Sverige.

 

Har du en reklamation kontaktar du oss så snart du upptäckt felet på varan (varan skickas tillbaka med billigaste fraktsätt - kontakta oss för mer info).


9. Priser


Alla priser inkluderar moms och anges i svenska kronor (SEK).

 

10. Övrigt


Ibland kan du inte välja vilken sort du vill ha av en vara - då står det i produktbeskrivning att det finns flera olika. Är det så att du önskar just en av dessa måste du meddela oss vilken sort du önskar, så försöker vi ordna detta. Du kan lämna meddelande om detta efter du gjort din beställning. Oftast kan man se alla olika utseenden på bilden - men inte alltid.


Alla varor kommer i 1-pack om det ej står annat (ibland kan fotot visa flera produkter). Dvs 1 stycken.

 

Vi reserverar oss för felskrivningar och feltryck samt att färger ej alltid ej är exakta på fotografier. Vid tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Kontakta oss om du har några övriga frågor angående beställning eller annat! Vi strävar alltid efter att ha nöjda kunder!

 

Erica och Jennie med personal.