1. Beställning



För att få handla hos oss måste du vara över 18 år och får ej ha några betalningsanmärkningar om du betalar mot Klarna Faktura.


Vi skickar varor över hela världen. Kontakta oss för mer information.


Alla beställningar är bindande. Beställning kan makuleras om vi ej kan leverera varan inom 14 dagar.

 

2. Betalning

 

Betalning kan ske på följande sätt:


- Swishbetalning.


- Faktura via Klarna. Fakturakostnad tillkommer med 29 kronor. 14 dagars fakturabetalning.

 

- Hämta varan hos Café Kaffebubblan i Mölndals Innerstad. Betalning sker med Swish i förskott.

 

Vi håller på och byter webbshop och därför går det tyvärr ej att betala med kort för närvarande.


Bor du utanför Sverige kan du betala genom inbetalning till bank-giro eller bankkonto. 

 

3. Frakt och Leverans

 


Varorna levereras normalt med Postnord, DHL eller Schenker.

Lämna ditt mobilnummer för att få sms-avisering.

 

Normalt skickar vi varor inom 1-3 vardagar - Postnord, DHL eller Schenkers leveranstid tillkommer, förutsatt att vi har alla varor på lager. Om en beställd produkt är slut i lager så kontaktar vi dig per sms eller e-post och meddelar beräknad leveranstid. Med reservation för att lagersaldot inte alltid är korrekt.


En enhetsfrakt på 40 kr tillkommer vid leverans inom Sverige.

 

Vill du ha varorna skickade till annan adress än folkbokföringsadress kan köpet endast göras med Swish. Skriv meddelande till kundtjänst vart du önskar varorna skickade.

 

4. Paketinslagning


Vi tar inget extra betalt för att slå in dina varor som present. Du  lämnar meddelande om detta till kundtjänst efter du gjort din beställning. Du väljer själv om du vill köpa gratulationskort.

 

5. Outlösta paket


För outlösta paket debiteras kunden kostnaderna för frakt och returfrakt plus en expeditionsavgift och hanteringskostnad. Totalt 250 kronor.

Påminnelseavgift från Klarna kan tillkomma.



6. Ångerrätt


När du handlar på Internet gäller distansavtalslagen. Du har 14 dagars ångerrätt enligt svensk lag.


Ångerrätten kan bara utnyttjas om produkten är oanvänd och i säljbart skick. Orginalkartong skall finnas samt ska lappar sitta kvar på kläderna. Kläder med fläckar, djurhår eller röklukt godkänns inte.

Vill du ångra ett köp sänder du tillbaks varan till: Lilla Filur, Gustavsgatan 2, 431 66 Mölndal.

Returfrakt betalas av kunden. Har du betalat med Swish återbetalas pengarna inom några dagar. Har du betalat mot faktura är det viktigt att du betalar den innan förfallodatumet för att undvika påminnelseavgifter. Kontakta Klarna om du önskar flytta fram förfallodatumet. Fakturan regleras så snart vi mottagit returen.

Vill du byta en vara till en annan storlek betalar du returfrakten. Önskar du byta till något annat? Då bjuder vi på returfrakten till dig. Gäller endast leverans inom Sverige.

 

Har du en reklamation kontaktar du oss så snart du upptäckt felet på varan (varan skickas tillbaka med billigaste fraktsätt - kontakta oss för mer info).


7. Priser


Alla priser inkluderar moms och anges i svenska kronor (SEK).

 

8. Övrigt


Ibland kan du inte välja vilken sort du vill ha av en vara - då står det i produktbeskrivning att det finns flera olika. Är det så att du önskar just en av dessa måste du meddela oss vilken sort du önskar, så försöker vi ordna detta. Du kan lämna meddelande om detta efter du gjort din beställning. Oftast kan man se alla olika utseenden på bilden - men inte alltid.


Alla varor kommer i 1-pack om det ej står annat (ibland kan fotot visa flera produkter). Dvs 1 stycken.

 

Vi reserverar oss för felskrivningar och feltryck samt att färger ej alltid ej är exakta på fotografier. Vid tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Kontakta oss om du har några övriga frågor angående beställning eller annat! Vi strävar alltid efter att ha nöjda kunder!

 

Lilla Filur - Jennie med personal.

info@lillafilur.se

Gustavsgatan 2

431 66 Mölndal

Tel: 031-876666